شرکت بازرگانی تجاری چرو

شرکت بازرگانی تجاری چرو

شرکت بازرگانی تجاری چرو
شرکت بازرگانی تجاری چرو

شرکت بازرگانی تجاری چرو

شرکت بازرگانی تجاری چرو

رتبه بندی الکسا

سرویسی که ما امروز به اسم الکسا می‌شناسیم توسط شرکت الکسا اینترنت عرضه می‌شود. این شرکت در سال ۱۹۹۶ با هدف ارزیابی و سنجش ترافیک اطلاعات در فضای وب و آرشیو کردن صفحات وب تشکیل شد.

آمازون شرکت الکسا اینترنت را سه سال بعد در سال ۱۹۹۹ خریداری کرد و تاکنون، مالکیت شرکت الکسا اینترنت و طبیعتاً سرویس الکسا را در اختیار داشته است.

اگر با سایت و رتبه الکسا آشنایی ندارید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به www.alexa.com سر بزنید و آدرس یک سایت را در آن تایپ کنید تا بتوانید رتبه‌ی آن سایت را ببینید.

عدد کوچکتر به معنای رتبه‌ی بهتر است و همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید رتبه‌ی سایت‌های گوگل وفیس بوک تک رقمی است.


رتبه الکسا چه چیزی را نشان می‌دهد؟

الکسا در سایت خود اعلام کرده که رتبه وب‌سایت‌ها را بر اساس تعداد بازدیدکنندگان و متوسط تعداد صفحاتی که هر نفر در سایت بازدید کرده محاسبه می‌کند.

البته در گزارش الکسا پارامترهای دیگری مانند نرخ بانس و متوسط مدت زمان حضور کاربران در سایت هم ارائه می‌شود، اما این پارامترها در محاسبه‌ی رتبه سایت‌‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

 

تعداد بازدید و مدت زمان لازم برای کسب رتبه الکسا (Alexa)


الگوریتم های فعلی الکسا به نحوی تعریف شده که برای اختصاص رتبه به آدرس های وب نیاز به حداقلی از اطلاعات و داده های دریافتی است لذا اگر به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده ایم برای اینکه در قسمت نمایش اطلاعات سایت الکسا جایی داشته باشیم باید پس از عضویت و ثبت آدرس سایت خود در آن معمولا مدتی بین 1 تا 3 ماه از زمان ثبت سایت بگذرد، در این فاصله هرچه تعداد بازدیدهای سایتمان بیشتر باشد شانسمان نیز برای اختصاص رتبه بیشتر خواهد بود، بر همین اساس می توان گفت بهترین کار برای کسب رتبه بالاتر تلاش در جهت انتشار مطالب بهتر، مفیدتر و اهمیت قائل شدن برای مخاطبان است، به این ترتیب هر چقدر که فعالیت ما در وب مستمر و با کیفیت بالاتر باشد الکسا نیز به همان نسبت اهمیت بیشتری برای وبسایتمان قائل شده و حتی نوع تجزیه تحلیل و آمارهای ارائه شده آن نیز به مرور زمان متفاوت خواهد بود.
نکته 1: در سیستم الکسا هرچه عدد نهایی کوچکتر باشد یعنی رتبه سایت بالاتر و بازدید آن بیشتر است، به طور مثال سایتی که رتبه الکسای 1000 دارد از ارزش و بازدید بیشتری نسبت به سایتی که رتبه 20000 دارد، برخوردار است.
نکته 2: معمولا الکسا دو نوع رتبه کشوری و جهانی برای وبسایت ها در نظر می گیرد، رتبه کشوری تنها در صورتی نمایش داده می شود که میزان بازدید صفحات سایت از کاربران یک کشور خاص به صورت معناداری صورت بگیرد، به عبارتی در الگوریتم های الکسا برای محاسبه رتبه کشوری حداقل هایی در نظر گرفته شده است به طور مثال اگر 70 درصد بازدیدهای یک سایت با IP مربوط به کشور ایران باشد رتبه کشوری ایران در کنار رتبه جهانی برای آن سایت در نظر گرفته می شود، به همین صورت ممکن است پراکندگی IP ها به شکلی باشد که الکسا نتواند کشور خاصی را به عنوان رتبه کشوری سایت مورد نظر اختصاص دهد و صرفا برای آن رتبه جهانی در نظر بگیرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.