آمازون.کام یا آمازون دات کام، (به انگلیسی: Amazon.com) شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است، که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس، در شهر سیاتل، واشینگتن تأسیس شد.
این شرکت فعالیت جدی خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب، آغاز کرد، سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دستدوم از طریق اینترنت نمود. شرکت آمازون هماکنون کتاب،سیدی، دیویدی، بستههای نرمافزاری و حتی کفش و لباس نیز عرضه میکند و امروزه بیشترین درصد فروش را در بین سایر فروشگاههای اینترنت دارد. وبگاه آمازون، بخش اعظم از کسبوکار این شرکت بهشمار میآید، که طیف وسیعی از خدمات و کالاها، از طریق آن عرضه میگردد. از ویژگیهای این وبگاه، امکان ورق زدن و مطالعه نسخه الکترونیکی اغلب کتابهایی است، که در این وب سایت برای فروش گذاشته شدهاست. این شرکت همچنین با کمک تکنولوژیهای نوین چاپ و تولید کتاب، اقدام به ارائه کتابهایی بر اساس سیستم چاپ بنابر تقاضا نمودهاست، که در این روش به جای چاپ و انبار کتاب در تعداد وسیع، تنها با نگهداری فایل الکترونیکی کتابها، پس از سفارش مشتری، اقدام به چاپ و تولید یک یا چند نسخه از کتاب نموده، آنها را به آدرس مشتری ارسال میکند.
کپیتال گروپ هماکنون با در اختیار داشتن ۶٫۲٪ درصد از سهام آمازون، بزرگترین سهامدار آن محسوب میشود. بخشی از سهام شرکت آمازون.کام نیز در بازار بورس نزدک معامله میشود. این شرکت جزئی از شاخصهای اس اند پی ۵۰۰ و نزدک-۱۰۰ بهشمار میآید. وبگاههای الکسا اینترنت، دیجیتال فتوگرافی رویو، گودریدز و بانک اطلاعات اینترنتی فیلمها، متعلق به آمازون.کام میباشند.
وبگاه آمازون که به عنوان بزرگترین کتابفروشی آنلاین دنیا شناخته میشود؛ در سال ۲۰۱۴ معادل ۶۳ درصد فروش آنلاین کتاب و ۴۰ درصد کل فروش کتاب دنیا را از طریق خرده فروشی به دست آورد. این میزان فروش رکوردی جهانی بود که یک فروشگاهی وبسایتی به آن دست یافت. آمازون همچنین بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایالات متحده محسوب میشود و در وبگاه خود به جز کتاب، محصولات متنوعی چون پخشکننده دی وی دی و بلو ری، ام پی تری پلیر، انواع نر م افزار، بازی ویدئویی، وسایل الکترونیکی، زیورآلات، مبلمان، غذا، اسباب بازی و پوشاک نیز میفروشد؛ و شما میتوانید با استفاده از گیفت کارت آمازون نیز از وب سایت آمازون خرید کنید. این وبسایت از چند سال پیش همچنین وارد عرصه تولید اسمارت فون، تبلت، کتابخوان دیجیتال، تلفن و تلویزیون دیجیتال هم شدهاست
آمازون همچنان در میان آمریکائیان در حال گسترش است. فروش این شرکت در سراسر جهان بیشتر از فروش اینترنتی ۲۰ خرده فروش بعدی در آمریکا میباشد. علاوه بر این، مدیران این غول فروش اینترنتی دنیا انتظار دارند که در سال ۲۰۱۶ درآمدی بالغ بر ۱۳۷ میلیارد دلار کسب کرده باشند که این رقم نسبت به سال گذشته با ۲۸ درصد افزایش همراه است
این شرکت به عنوان یک نتیجه از آنچه که بنیانگذار آمازون، جف بیزوس، «چارچوب کمینهسازی پشیمانی» نامیده، تأسیس شدهاست، که تلاشهایش را برای از بین بردن هرگونه پشیمانی برای غیبت در انعکاس کسب و کار اینترنتی در آن زمان توصیف میکرد.[۹] در سال ۱۹۹۴، بیزوس شغل خود را به عنوان معاون رئیس D. E. Shaw & Co. را رها کرد و به سیاتل، واشینگتننقل مکان کرد. او شروع به کار بر روی یک طرح تجاری که در نهایت تبدیل به Amazon.com شد کرد.[۱۰] در ۵ ژوئیه، ۱۹۹۴، بیزوس این شرکت را با نام Cadabra تأسیس کرد.[۱۱] چند ماه بعد، پس از اینکه یک وکیل نام اصلی شرکت را اشتباهاً «مرده» (cadaver) شنید، نام شرکت را به Amazon.com تغییر نام داد.[۱۲] در سپتامبر ۱۹۹۴، بیزوس آدرس اینترنتی Relentless.com را خریداری کرد و بهطور خلاصه به نام فروشگاه بی نظیرش نامگذاری کرد، اما دوستانش به او گفتند که این نام کمی شوم است اما دامنه هنوز متعلق به بیزوس است.[۱۳][۱۴]این شرکت در سال ۱۹۹۵ به عنوان Amazon.com بر بستر اینترنت منتشر شد.[۱۵]
بیزوس، نام آمازون را از یک لغتنامه انتخاب کرد. او در «آمازون» مستقر شد زیرا این مکان «عجیب و غریب و متفاوت» بود، درست همانطور که او برای شرکت اینترنت خود پیشبینی کرده بود. وی خاطر نشان کرد رودخانه آمازون بزرگترین رود در جهان بوده و قصد دارد فروشگاه خود را بزرگترین در جهان کند.[۱۵] بیزوس به یک خبرنگار گفت: «هیچ چیزی در مورد مدل ما وجود دارد که نتوان در طول زمان کپی کرد، اما شما میدانید، مک دونالد کپی شدهاست ولی هنوز یک شرکت میلیون دلاری بزرگ است. این به خاطر نام تجاری آن است. نامهای تجاری در بستر اینترنت خیلی مهمتر از برندها در دنیای فیزیکی هستند.»[۱۶] علاوه بر این، نامی که با «A» آغاز میشود، در ابتدای فهرستهایی که بر اساس الفبا مرتب میشوند قرار میگیرد.
پس از خواندن یک گزارش از آینده اینترنت که رشد تجارت وب سالانه را ۲۳۰۰٪ را پیشبینی کرده بود، بیزوس لیستی از ۲۰ محصول را که میتواند به صورت آنلاین عرضه شود، ایجاد کرد. او لیست را به پنج محصول که امیدوارکننده تر بودند محدود کرد که شامل دیسکهای فشرده، سختافزار کامپیوتر، نرمافزار کامپیوتر، فیلمها، و کتابها بود. بیزوس در نهایت تصمیم گرفت که کسب و کار جدید خود را به سمت فروش کتاب آنلاین، به دلیل تقاضای بزرگ در سراسر جهان برای ادبیات و قیمت پایین کتاب ببرد.[۱۷] بدین ترتیب، آمازون در پارکینگ خانه بیزوس در بلویو، واشینگتن تأسیس شد.[۱۸]
کی از زیرمجموعههای آمازون بودهاست که سود زیادی را نصیب این شرکت نمودهاست. بر اساس گزارشها، الکسا به تنهایی در سال ۲۰۱۶ برای آمازون ۳۳۰ میلیون دلار درآمد داشتهاست و متخصصان پیشبینی میکنند که این رقم در سال ۲۰۱۷ به ۶۰۰ میلیون دلار نیز خواهد رسید.[۱۹]
دامنه amazon.com در سال ۲۰۰۸ سالانه حداقل ۶۱۵ میلیون بازدیدکننده داشتهاست.[۲۰] آمازون تا ابتدای سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۳۰ میلیون مشتری را به وب سایت خود در آمریکا جذب کرد.[۲۱]همچنین این شرکت به شدت مبلغ زیادی بر روی ظرفیت سرورهایش برای وب سایت خود سرمایهگذاری کردهاست، به خصوص برای پاسخگویی به ترافیک بیش از حد در فصل تعطیلات کریسمسدر ماه دسامبر.[۲۲]
امروز شرکت امازون معتبرترین شرکت های جهان محصوب می شود
به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی، درک نحوه استفاده از تبلیغات فیسبوک برای استراتژی بازاریابی شما ضروری است. تبلیغات در فیسبوک می تواند حضور کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی را بدون آسیب زدن به بودجه موجود متحول سازد. در این پست از وبلاگ جی ادز هر چیزی که باید در مورد تبلیغات فیسبوکبدانید را در اختیارتان قرار می دهیم. پس همراه ما باشید.
تبلیغ در فیسبوک به کسب وکارها اجازه می دهد تبلیغات سفارشی خود را ترویج کنند یا محتوایی را در اختیار مخاطبان هدف خود بگذارند. اینکار با هزینه های مختلفی انجام می شود که معمولا بر اساس دسترسی به مخاطبان و تعامل آن ها محاسبه می شود. تبلیغ فیسبوکی می تواند در بخش News Feed مخاطبان یا ستون راست فیس بوک به نمایش در آید. زمانی که در فیس بوک تبلیغ می کنید، می توانید بینشی در مورد مشتریان فعلی و احتمالی خود به دست آورید. اطلاعات و داده هایی که از طریق تبلیغات فیس بوکی خود جمع آوری می کنید، می تواند هدف گیری تبلیغ برای تجربه بهتر و موثرتر را بهبود ببخشد.
قبل از اینکه بخواهید کار خود را در فیس بوک آغاز کنید، باید سه مورد از بهترین تمرینات برای تبلیغ در فیس بوک را بشناسید:
به کمک مراحل ساده ای که در ادامه بیان خواهیم کرد می توانید اهداف خود را تعیین کنید، مخاطبانی را هدف قرار دهید و تبلیغ خود را به نمایش بگذارید.
زمانی که می خواهید صفحه فیس بوک خود را ایجاد کنید، مهم ترین مرحله تعیین طبقه بندی صفحه مدنظر شماست. طبقه بندی مناسبی را انتخاب کنید که بتواند ماهیت کسب و کار شما را توصیف کند و به افراد کمک نماید و شما و صفحه تان را به راحتی پیدا کنند. نام طبقه بندی در صفحه شما به نمایش گذاشته می شود بنابراین اولین چیزی است که کاربر بعد از بازدید از صفحه برندتان در فیس بوک می بیند.
رادیات های طلایی اسپیلت اوجنرال
یکی از عواملی که باعث کاهش کارکرد و طول عمر کولرها میشود سولفات یا به اصطلاح زنگ زدگی و همچنین فرسایش قسمت های مختلف کندانسور می باشد. سیستم خنک کننده کمپرسورهای اجنرال بصورتی طراحی شده که میتواند در مناطق استوایی و حارهای که گرمای هوا بسیار شدید است کمپرسور با پمپاژ و خنک کردن گاز و گردش در کندانسور قادر به تأمین هوای تازه و مطبوع وبسیارخنک در دمای بالای محیط بیرون تا 55 درجه سلسیوس است راندمان منظم و پرقدرتی داشتهباشد. کولر گازی و اسپلیت اینورتر اجنرال در قسمت یونیت خارجی دستگاه (کندانسور) با بکارکیری پره (فین) هایی که با یک لایه اپوکسی طلایی رنگ پوشانیده شده اند، مبدل حرارتی از خوردگی و فرسایش حاصل از شرایط آب و هوایی خارجی در امان می ماند و شما می توانید به مدت چندین سال از این قابلیت استفاده کنید
انواع مدل کولر گازی ها و اسپلیت ها در شرکت بازرگانی تجاری چرو
با خدمات و سرویس دهی در سراسر کشور
09182122888
Http://www.companychrokurd.fabner.com
یخچال فریزر RS51 از یخچالهای ساید بای ساید سامسونگ است که با طراحی بسیار زیبا و مدرنی که دارد به فضای آشپزخانه زیبایی خیره کننده ای میبخشد. از جمله موارد کاربردی و مهم در این نوع یخچال فریزر میتوان به سیستم خنک کنندگی دوگانه ( Twin Cooling ) ، ظرفیت بالا، آب سرد کن، یخ ساز خودکار، هوم بار و … اشاره کرد. مکان و نوع دستگیرههای این نوع ییجچال ساید بای ساید به صورت توکار و در نیمه بالای یخچال جاسازی شدهاند تا کودکان بازی گوش امکان دسترسی به آن را نداشته باشند. طراحی ساید بای ساید RS51 سامسونگ به واسطه قرار گیری مینی بار در سمت راست، فوق العاده شیک و مدرن جلوه داده میشود. سامسونگ با گذاشتن سیستم آبریز و یخ ساز بر روی درب فریزر، طراحی قرینه مانندی به RS51 بخشیده است. بر روی این آبریز جهت دسترسی به آب خنک و قطعات کوچک یخ از دو پدال پلاستیکی جداگانه استفاده شده که با فشار کمی امکان خروج یخ و آب از آنها وجود دارد. قسمت بالای این سیستم آبریز و یخ ساز کنترل پنلی از نوع لمسی دیده میشود که تمامی تنظیمات مربوط به بخش یخچال و فریزر را از طریق آن میتوان انجام داد. یخچال فریزر ساید بای ساید سامسونگ RS51 به واسطه تکنولوژی خنک کنندهی دو گانه ( Twin Cooling ) سطح رطوبت و درجه حرارت هر دو بخش فریزر و یخچال را در بهترین حالت نگه می دارد تا مواد غذایی برای مدت زمان طولانی به صورت تازه و با طراوت باقی بمانند. این فناوری خنک کننده دو گانه، از گسترش بو به بخش های مختلف جلوگیری میکند و مواد غذایی با عطر و طعم خاص خودشان برای زمان طولانی باقی خواهند ماند. با قابلیت CoolSelect Zone سه حالت سرمایش مختلف با عناوین “Quick Cool”، “Thaw” و “Cool” در اختیارتان قرار گرفته میشود که با توجه به نیاز و نوع مواد غذایی میتوانید از هر کدام از آنها استفاده کنید. با کمک محفظهها، طبقهها و کشوهای موجود با سازماندهی بسیار بییشتری میتوانید انواع اقلام بزرگ و کوچک را در هر دو بخش یخچال و فریزر ذخیره کنید و در کوتاهترین زمان به آنها دسترسی داشته باشید. سامسونگ به صورت هوشمندانهای به ذخیره سازی انرژی در یخچال هایش می پردازد. یکی از این اقدامات سامسونگ برای پایین نگه داشتن مصرف انرژی استفاده از کمپرسور اینورتر دیجیتال است که با استفاده از نه سنسوری که در داخل یخچال فریزر تعبیه شده، سرعت موتور برای خنک کردن هر دو بخش بهینه خواهد شد و مصرف انرژی تا حد قابل توجهی پایین خواهد آمد. استفاده از این موتور نه تنها موجب کاهش مصرف انرژی میشود بلکه طول عمر دستگاه را بالا میبرد و به پایین آوردن صدای یخچال کمک میکند. در بخش های یخچال و فریزر از چراغهای ال ای دی استفاده شده که ضمن روشنایی بالا، به کاهش مصرف انرژی نیز کمک میکنند. با خواندن ادامه متن اطلاعات بیشتری در مورد قابلیتهای یخچال فریزر RS51 عایدتان خواهد شد، پس ادامه مطلب را از دست ندهید.
یخچال سامسونگ RS51 را نمیتوان از هیچ جنبهای یک دستگاه عادی دانست، سبک و سیاق درهای این یخچال بسیار زیباتر از مدلهای استیل رایج است و نمایی همانند سطح مقطع فلزات دارد. حتی داخل دستگاه نیز برای رسیدن به ظاهری جذابتر و زیباتر مورد طراحی مجدد قرار گرفته است. با داشتن این طراحی زیبا و مدرن، در مورد اینکه یخچالتان را با آثار هنری کودکان بپوشانید؛ تجدید نظر خواهید کرد و ترجیح می دهید از این سبک و سیاق زیبا و هنرمندانه در آشپزخانه تان بهره مند شوید. دستگیرههای توکار این یخچال ساید بای ساید سبک مدرن و منحصربفردی به دستگاه بخشیدهاند و با رنگ مشکی هماهنگی این یخچال را با کلیه دستگاههای دیگر راحتتر خواهد کرد. استفاده از چنین الگوی پیچیده و زیبای دستگیره، در رسیدن دستگاه به ظاهر شیک و مجلل کمک میکند و بر جذابیت محصول افزوده است. هوم باری که بر روی درب سمت راست یخچال دیده میشود، فضای مناسبی را در اختیار کاربران قرار میدهد و دسترسی به مواد غذایی و نوشیدنیها را بسیار راحتتر میکند. به واسطه این قابلیتی که اکثر سازندگان در یخچالهای ساید بای ساید به کار میبرند یخچال تقارن خاصی پیدا کرده و درب اصلی کمتر باز خواهد شد و نسبت به یخچالهای بدون بار، انرژی کمتری مصرف میشود. طراحی بدون دستگیره این قسمت از یخچال فریزر سامسونگ، سبک مدرن محصول را حفظ کرده و برای باز و بسته کردن درب آن، لازم است کمی درب را به داخل فشار دهید.